Tech

Wearables zijn niet meer zo hot

Een derde van de eigenaren van wearables heeft het apparaat in de kast gegooid, zo blijkt uit nieuw onderzoek. De toegevoegde waarde van smartwatches en fitness bandjes is nog niet voldoende om ze lang te blijven gebruiken.

Toen smartwatches net op de markt werden gebracht, dacht men dat ze de nieuwste grote technologische ontwikkeling waren. Ze werden ook en masse gekocht en het was ook heel hip om zo’n schermpje op je pols te dragen. Echter bleven de vernieuwingen uit en heel veel kunnen ze nog steeds niet.

Het is nu vier jaar later en het nut van een smartwatch is ver te zoeken. Je kunt op je pols zien dat er je een inkomend gesprek hebt maar moet nog steeds je smartphone uit je zak halen om het gesprek te beantwoorden. 29% van de eigenaren van smartwatches heeft ze in een la gestopt en kijkt er niet meer naar om.

Om nieuw leven te blazen in de wearables industrie moet het nut van een smartwatch aanzienlijk vergroot worden. Een smartphone kan ontzettend veel. Om dit nut te overtreffen moet een smartwatch evenveel of zelfs meer kunnen dan een smartphone.